Winkelen en uitgaan in Amstelveen wordt steeds leuker. Winkeliers zijn – na drie coronajaren – weer lekker aan het ondernemen en consumenten laten hun geld weer rollen. Kortom, er hangt een gezellige en positieve sfeer in de Amstelveense winkelgebieden.

De 100 jaar oude Vereniging van Amstelveense Detaillisten (VAD) besloot dit moment aan te pakken om haar toch wat stoffige imago van zich af te werpen. Tijd voor een nieuwe look & feel! Maar hoe pak je dat aan? VAD-voorzitter Atilla Meulenbelt had de fraaie branding van Park Startbaan en Amstelveens Cadeau opgemerkt en besloot Han Schooneman eens te bellen.

Inmiddels zijn we een paar gesprekken en maanden verder en het resultaat mag er zijn. VAD Amstelveen heeft niet alleen een opgefrist imago, maar óók een nieuwe naam: Retail Amstelveen.

“Retail Amstelveen klinkt veel meer van deze tijd en dekt perfect de lading”, vertelt Han Schooneman. “De naam was de basis voor de nieuwe brand identity die ik samen met Rob Donders heb ontworpen. Logo, beeldmerk, huisstijl en website geven de club een nieuw levendig en jeugdig elan. Met deze uitstraling kan de vereniging er weer jaren tegenaan.”

Ook de lokale winkeliers zijn enthousiast. Ze voelen zich trots om lid te zijn van een professionele vereniging als Retail Amstelveen. Binnenkort krijgen de aangesloten retailers een bordje met het logo van Retail Amstelveen bij de deur, zodat klanten weten: deze winkel is aangesloten bij een goeie club. Ook zullen de leden en inwoners van Amstelveen vanaf nu geregeld advertenties, nieuwsbrieven en social media posts voorbij zien komen. Han: “Het bestuur staat te trappelen om Amstelveen Retail hoger op de kaart te zetten. Met de nieuwe huisstijl hebben ze hiervoor de juiste tools in handen.”

Meer info:
www.retailamstelveen.nl
www.schoonemandesign.nl